vrijdag 1 juli 2016

Crossing the Canadian border

Vrijdag 1 juli 2016, half bewolkt / 21 graden (Niagara Falls)

Na het ontbijt zijn we om 8 uur vertrokken. Eerst nog even langs een CVS voor wederom spulletjes die naar NL moeten. De bestellijst is nu wel voldaan. Plan was om rechtstreeks naar de Niagara Falls te rijden maar onderweg kwamen we lang de Letchworth State Park. Dit park staat bekend als de Grand Canyon van het oosten. Mooie canyon met enkele watervallen. Maar de Grand Canyon is wel andere koek. Zeker als je met een heli er overheen hebt gevlogen. Het was vrij fris en begon ook te regenen. Inmiddels zijn we in de staat New York aangekomen.

Vervolgens doorgereden naar de Niagara Falls. We konden al om 14:00 uur terecht in onze hotelkamer. Na de spullen te hebben gedumpt en een lange broek te hebben aangetrokken (was volledig bewolkt en waaide hard) zijn we richting de toeristische trekpleister gereden. Na de auto te hebben geparkeerd zijn we eerst de Amerikaanse kant van de watervallen langsgelopen. Een enorme hoeveelheid water en geweld dat naar beneden komt. Vervolgens zijn we de grens overgestoken. Een paar korte vragen en een stempel erbij in het paspoort. We zijn in Canada!!

We hebben de boulevard afgelopen. Vanaf deze zijde heb je een veel beter uitzicht op de watervallen. Prachtig gezicht. Af en toe donkere wolken die overdrijven maar met een zonnetje erbij geeft dit prachtige foto's. We hebben er voor gekozen om geen boottocht te doen. Geen zin om nog de hele avond zeiknat rond te lopen, een poncho houd je niet volledig droog. Tevens zijn de boten afgeladen vol en foto's nemen in dit geweld aan water is niet bevordelijk voor onze camera. Wij houden het liever van een afstand.

Begin van de avond zijn we naar Planet Hollywood gelopen en hebben hier heerlijk gegeten. Wel een restaurant die beetje een vergane glorie heeft hier.

Na het eten zijn we teruggelopen naar de Skylone tower. Hier zijn we 235 meter omhoog gegaan om de watervallen van deze hoogte te bekijken. Vanaf 21:00 uur zijn de watervallen verlicht en om 22:00 uur was er een korte vuurwerkshow. Hierna zijn we moe maar voldaan naar Amerika gelopen. Binnen 3 minuten waren we alweer op Amerikaanse bodem, nog nooit zo snel door de douane geweest.